Gepubliceerd op: 21-8-2016
Het was stil boven Eindhoven. 17 dagen lang. Van 30 mei tot 16 juni was de start- en landingsbaan dicht voor een grootschalige facelift.
Afbeelding verwijderdDe Gulfstream, C-130’s en KDC-10’en moesten uitwijken naar nabijgelegen velden. Een logistieke puzzel, zeker voor het KDC-10 smaldeel dat vanaf Luxemburg opereerde. Drie betrokkenen aan het woord over ‘operatie renovatie’.
“Drie weken fulltime opereren vanaf een civiel veld. Een vliegveld waar we ook zwaarbeladen konden vertrekken, niet te ver van Eindhoven. Keulen en Bonn hadden te weinig plaats. Vanaf Melsbroek (Brussel –IK) konden beide KDC-10’s ook niet rond de klok opereren. Luxemburg was op papier al uitwijkhaven voor tankvliegtuigen, dus dit gaf ons een mooie testcase.
Aanvankelijk gingen ze uit van 1 of 2 missies. Toen we voor 2 à 3 weken wilden overkomen, moesten ze op Luxemburg wel even slikken. Logistiek, transport, huisvesting, financiën, communicatie en de afhandeling van vracht en passagiers: elk aspect moet je dan goed organiseren.
Lees hier het volledige bericht
Bron : defensie.nl
Als SMC'er ontvangt u zes keer per jaar het rijk geïllustreerde tijdschrift Marechaussee Contact.
Meld u meteen aan om mee te doen!
Man met openstaande celstraf aangehouden op Rotterdam The Hague Airport
Vijf Nederlandse militairen gewond bij ongeval in Duitsland
Defensie zet medewerkers in om nieuwe collega’s te werven
Toename klachten over vliegherrie Schiphol: "Ik ga vliegtuigen uit de lucht schieten"
Grote politiecontroles in de grensregio van Nederland, Duitsland en België
Port Defender 2024: grootste en meest uitdagende editie tot nu toe